خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/09 - 09:18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
اسحاقی:

خراسان جنوبی می‌تواند در رونق گردشگری فرصتی استثنایی باشد

منتخب مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی همجواری استان‌های مرزی با کشورهای دیگر را ظرفیتی مهم برای رونق گردشگری دانست و گفت: استان خراسان جنوبی کشور به دلیل همجواری با افغانستان می‌تواند در رونق گردشگری فرصتی استثنایی باشد، اما سال‌هاست این مهم در سایه بی توجهی مسئولان به ویژه معاونان گردشگری مغفول باقی مانده است.

سلمان اسحاقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد عدم وجود زیر ساخت‌های گردشگری در استان خراسان جنوبی، گفت: دولت‌های گذشته موضوع راه آهن استان خراسان جنوبی که نقش موثری در مباحث اقتصادی به ویژه موضوعات گردشگری داشت را مورد پیگیری قرار دادند، مصوبه صندوق توسعه ملی با محوریت 6 بانک اقدام به راه اندازی راه آهن حوزه انتخابیه را داشته که متاسفانه تاکنون  هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده‌ است.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس یازدهم با بیان اینکه امروز نسبت به عملکرد وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و معاونت متبوعش گلایه‌های متعددی وجود دارد، یادآور شد: معاونان وزارتخانه میراث فرهنگی نسبت به وظایف خود کوتاهی بسیار داشتند که ظرفیت استان خراسان جنوبی در این زمینه مغفول باقی مانده است.

وی با انتقاد از عدم آشنایی معاونان وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری به‌ وظایف خود، تصریح کرد: شالبافیان معاون وزارتخانه یاد شده نسبت به برخی از استان‌ها که می‌تواند در پررنگ شدن ظرفیت گردشگری نقش مهمی داشته باشد بی تفاوت بوده است.

اسحاقی با تاکید بر اینکه حمل و نقل عمومی نقش کلی در رونق گردشگری دارد، یادآور شد: رونق گردشگری در شرایطی فراهم خواهد شد که تمام زیرساخت‌ها به صورت ویژه دیده شود تا این موضوع به رونق صنعت گردشگری در کشور آسیبی وارد نکند،اما نه تنها اقدام موثری در این راستا صورت نگرفته بلکه روز به روز با چالش‌های متعدد در این حوزه روبرو هستیم.

 منتخب مردم قائنات در مجلس دوازدهم همجواری استان‌های مرزی با کشورهای دیگر را ظرفیتی مهم برای رونق گردشگری دانست و اظهار داشت: استان خراسان جنوبی کشور به دلیل همجواری با افغانستان می‌تواند در رونق گردشگری فرصتی استثنایی باید، اما سال‌هاست این مهم در سایه بی توجهی مسئولان به ویژه معاونان گردشگری مغفول باقی مانده است.

اسحاقی با بیان اینکه ایران به لحاظ گردشگری سلامت یک فرصت ویژه در منطقه محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: کشور ما به جهت صنعت گردشگری سلامت حرف اول و آخر  را در منطقه می‌زند و برای بهره گیری از چنین فرصتی استان‌های مرزی می‌توانند فرصتی مناسب باشند./

پایان پیام 

 

  • کد خبر : 379094
کلمات کلیدی
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار